Singgah ke Pustaka Munirah

From Pustaka Munirah

Sabtu lepas, saya menghadiri walimah rakan sekelas di Kemaman. Sebelum pergi ke sana, teringat tentang Tn. Saifuddin – pemilik Pustaka Munirah yang aktif di UNIKA PTS.  Saya buka internet, cari nombor beliau dan terus sahaja mengatakan bahawa saya akan singgah dalam perjalanan pulang. Beliau juga mengatakan ada undangan walimah yang perlu dipenuhi, jadi elok sangatlah saya pergi menghadiri walimah dahulu.

From Pustaka Munirah

Pustaka Munirah menyediakan pelbagai produk dan perkhidmatan seperti buku, novel, alat tulis dan percetakan digital. Semasa saya datang, agak ramai pengunjung yang sedang membeli-belah. Buku-buku PTS memang banyak di sini di samping novel-novel Alaf21. Kedai Tn. Saifuddin tidak menjual majalah, leceh menguruskannya kata beliau. Tetapi, Komik-M ada dijual di sini.

From Pustaka Munirah

Alhamdulillah, Tn. Saifuddin mengatakan bahawa perniagaan beliau berkembang baik dengan peningkatan pendapatan setiap tahun. Pendapatan datang daripada pelanggan walk-in dan pembekalan alat tulis pejabat kepada syarikat-syarikat sekitar. Kontrak kerajaan dan LO? Itu bukan mainan Tuan Saifuddin.

Beliau juga menunjukkan kepada saya gambar-gambar kedai baru Pustaka Munirah yang akan menjadi cawangan utama. Kedai sedia ada akan kekal sebagai kedai alat tulis.  Katanya, kedai baru akan menawarkan suasana yang lebih menarik untuk para peminat buku. Beliau mengakui susun atur kedai sekarang kurang sesuai untuk menjual buku. Rak-rak yang ada sebenarnya lebih sesuai untuk menjual barangan runcit.

firdaus-n-saifuddin-crop

Sebelum pulang, bergambar terlebih dahulu. Rupa-rupanya novel-novel saya iaitu Sayap Adinila dan Armada Azur ada dijual di Pustaka Munirah. Jadi orang Kemaman tahulah di mana hendak mendapatkan novel saya ya!

Terima kasih diucapkan kepada Tn. Saifuddin dan semoga Pustaka Munirah terus sukses!

Tinggalkan Jawapan

